
Conform O.U.G. nr.35/30.06.2025, începând cu 1 iulie 2025, consumatorii eligibili vor putea beneficia de un ajutor lunar în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică.
Cererea se poate depune online, prin aplicația EPIDS gestionată și pusă la dispoziție de către Serviciul de Telecomunicații Speciale. Pentru cei care nu au acces la internet, autoritățile locale și oficiile poștale vor oferi sprijin la completarea solicitării.
Ajutorul se acordă sub forma unui tichet electronic, care poate fi folosit doar pentru plata facturilor la energia electrică, prin intermediul Poștei Române exclusiv pentru facturile care conțin POD-ul (locul de consum) validat prin intermediul aplicației EPIDS.
Cei care beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie sunt următoarele categorii de persoane și familii:
a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei;
Nu beneficiază de acordarea sprijinului material următoarele categorii de persoane și familii:
a) persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
b) persoanele care nu au un act de identitate valabil;
c) persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.
Veniturile luate în calcul sunt următoarele:
-venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
-venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
-venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de
pensii și casele de pensii sectoriale;
-venituri din indemnizația socială pentru pensionari;
-venituri din activități independente;
-venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
-venituri din salarii și asimilate salariilor;
-venituri din cedarea folosinței bunurilor;
-venituri din investiții;
-venituri din premii și jocuri de noroc;
-venituri din alte surse.
Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.
Prin excepție, pentru beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune, nu este necesară completarea unei solicitări în acest scop. Informațiile necesare înregistrării în aplicația EPIDS se centralizează de către ANPIS.
Destinatarul primește tichetul electronic de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului, în aplicația EPIDS.
În situația în care solicitantul a optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite în termen de maximum 15 zile de la validarea solicitării în aplicația EPIDS.
Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie care are rol de informare asupra existenței dreptului la sprijin și a valorii disponibile în contul de mandat postal aferent locului de consum.
Primăria Municipiului Tulcea prin Direcția de Asistență și Protecție Socială va oferi sprijin beneficiarilor pentru încărcarea solicitării tichetului electronic de energie în aplicația EPIDS.
Acte necesare:
-formular de solicitare a ajutorului (este pus la dispoziție de către Direcția de Asistență și Protecție Socială);
-act de identitate valabil al solicitantului precum și a tuturor persoanelor care locuiesc împreună cu acesta;
– dovada veniturilor realizate;
-ultima factură de energie electrică.