ANUNT CONCURS NEDETERM AS. MED. SI PSIHOLOG CU BIBL

Privind organizarea concursului pentru ocuparea unor funcţii contractuale de execuţie vacante din cadrul Direcţiei de Asistenţă şi Protecţie Socială Tulcea

 

În conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice și a art. VII, alin. (3) din O.U.G. nr. 115/14.12.2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene,  Direcţia de Asistenţă şi Protecţie Socială, cu sediul în Tulcea, strada Isaccei nr.36, organizează  la sediul menționat anterior, în data de 05.02.2025, orele 10.00, concurs de recrutare, pentru ocuparea  următoarelor funcţii  contractuale de execuţie  vacante, după cum urmează :

 

Pe perioadă nedeterminată :

 

  1. Asistent medical – (1 post) – Serviciul de Asistență Comunitară – Compartiment  Cabinete medicale școlare și de medicină dentară/ normă întreagă de 8 ore/zi

Cerinţele postului :

– studii postliceale de specialitate cu diplomă de absolvire;

– aviz anual  pentru autorizarea exercitării profesiei în regim salarial, eliberat de O.A.M.G.M.A.M.R / certificat de membru eliberat de O.A.M.G.M.A.M.R. (pentru cei care nu au profesat);

– experiență pe un post similar – nu se solicită;

-experiență generală în muncă – nu se solicită.

 

  1. Psiholog –( 1post) – Serviciul Socio-Medical Copii – Centrul de zi pentru copii cu dizabilități ” Sfântul Andrei”/ normă întreagă de 8 ore/zi

Cerințele postului :

– studii universitare cu diplomă de licență în specializarea psihologie;

– atestat de liberă practică;

-experiență generală în muncă – nu se solicită

– experiență pe un post similar – nu se solicită

 

Pentru a ocupa un post contractual  vacant, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conf.art.15 al Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336 din 28.10.2022, cu modificările şi completările ulterioare:

 

a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e)îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

Concursul se va desfăşura conform calendarului următor:

– 23 ianuarie 2025 , orele 16,30 – termenul limită pentru depunerea dosarelor pentru funcţii  contractuale de                                                                                                             execuţie  vacante (angajare pe durată nedeterminată);

– 27  ianuarie 2025 – afișare proces –verbal selecție dosare ;

– 05 februarie 2025 ora 10.00     – proba scrisă;

– 06 februarie 2025 – afișare proces-verbal proba scrisă;

– 10 februarie  2025 ora 10.00 – proba interviu;

– 11 februarie 2025 – afișare proces-verbal rezultate finale.

 

Conform art. 35  din Hotărârea nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. formularul de înscriere la concurs;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  5. copia carnetului de muncă , a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare
  9. curriculum vitae, model comun european.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit  prin ordin al ministrului sănătății. Pentru  candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința  care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap , emis în condițiile legii.

Documentul prevăzut la punctul 6 (certificatul de cazier judiciar) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

 

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de  OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condiţiile de participare la concurs şi bibliografia stabilită se afişează la sediul instituţiei din strada Isaccei nr.36 şi pe site-ul Direcţiei de Asistenţă şi Protecţie Socială. Relaţii suplimentare se pot obţine de la sediul instituţiei şi la telefon 0240/513641, interior 104, Compartiment Resurse Umane şi Protecţia Muncii.

 

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ

BIBLIOGRAFIE

Asistent  medical – Compartiment Cabinete Medicale Școlare și de Medicină Dentară

 

  1. Bocârnea C. – Boli infecţioase şi epidemiologice, Editura Info – Team, Bucureşti, 1999;
  2. Lucreţia Titircă – Urgenţe medico-chirurgicale – Sinteze – Editura Medicală, Bucureşti, 2001;
  3. Marcean C.,Mihăilescu V. – Puericultură şi pediatri, RCR Print Bucureşti, 2004;
  4. C. Borundel – Manual de medicină internă pentrucadrelemedii – Editura All București,1995;
  5. Anexa la Ordinul ministrului sănătății și al ministrului educației nr. 2.508/4.493/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stildeviațăsănătos;

6.ORDIN nr. 1563 din 12 septembrie 2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi;

7.ORDIN nr. 1456 din 25 august 2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor, cu modificările și completările ulterioare;

  1. ORDIN nr. 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale;

9.ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cumodificările șicompletărileulterioare.

 

TEMATICĂ

  1. Resuscitarea cardio-respiratorie: semne clinice, primul ajutor
  2. Boli infecțioase și epidemiologice:
  3. a) Scarlatina;
  4. b) Rujeola;
  5. c) Rubeola;
  6. d) Varicela;
  7. e) Parotidita epidemică;
  8. f) Gripa, viroze respiratorii;
  9. g) Toxiinfecțiile alimentare.

Recoltarea exudatului faringian;

  1. Îngrijirea pacienților cu traumatisme:entorsele, luxațiile, fracturile( simptomatologie clinică, conduita de

urgență);

  1. Hemostaza (tratamentul hemoragiei)
  2. Plăgile și tratamentul lor:

– îngrijirea plăgilor;

– pansamentul plăgii.

  1. Șocul anafilactic:cauze, tablou clinic, conduita de urgență
  2. Sincopa și lipotimia la copil
  3. Epilepsia și sindromul epileptic
  4. Aspirația de corpi străini în căile respiratorii la copil: corpi străini nazali, auriculari, faringieni(tablou clinic, complicații imediate, intervenții de urgență, manevre neinvazive de îndepărtare a corpilor străini)
  5. Criza de astm bronșic: factori determinanți și predispozanți, simptomatologie, conduita de urgență
  6. Boli de nutriție:

– diabetul zaharat la copil: definiție,etiologie,simptomatologie clinică,evoluție stadială, complicații,

reguli de igienă

– obezitatea la copil: definiție,simptomatologie clinică,evoluție stadială, complicații, reguli de alimentație

  1. Lista alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi
  2. Metodologia privind examinările medicale periodice de bilanț al stării de sănătate pentru preșcolari – scop, etape, obiectivele examinărilor periodice medicale de bilanț și modul de efectuare a examinărilor periodice medicale de bilanț al stării de sănătate
  3. Atribuțiile asistentului medical din cabinetele medicale școlare
  4. Baremul de dotare a cabinetelor medicale din şcoli
  5. Baremul de dotare a cabinetelor medicale din creșe și grădiniţe
  6. Documentele medicale necesare înscrierii/transferului înunităţile de învăţământ
  7. Reguli de igienă în blocurile alimentare
  8. Colectarea ș igestionarea deșeurilor medicale infecțioase.
  9. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările și completările ulterioare –Secțiunea 3 – Autorizarea exercitării profesiei

 

BIBLIOGRAFIE

Pentru ocuparea postului de PSIHOLOG

Serviciul Socio-Medical Copii – Centrul de zi pentru copii cu dizabilități ”Sfântul Andrei”

 

  1. Legea nr. 292/2011 Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare ;
  2. Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordinul nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
  4. Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul sericiilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Codul deontologic al profesiei de psiholog ;
  6. Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Psihologia vârstelor, Prof Univ. Dr. Emil Verza, asistent univ. Drd. Florin Emil Verza, Editura Prohumanitate, București – 2000, Capitolele III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X.

 

 

DIRECTOR,

ZIBILEANU ŞTEFANA